Oferujemy kompleksowe usługi spedycyjne w eksporcie i imporcie kontenerów w transporcie lądowym na terenie całej Polski i krajów z każdego kontynentu.
Zapewniamy konkurencyjne ceny dzięki wieloletniej kooperacji ze znanymi przewoźnikami drogowymi z całego świata.
Współpraca z naszą firmą umożliwi Państwu dostęp do floty ciągników wyposażonych w specjalistyczne naczepy kontenerowe do transportu drogowego w kontenerach uniwersalnych – 20 ft i 40 ft, a także specjalistycznych, np. chłodniczych.
Możliwa do zrealizowania jest także spedycja kolejowa oraz intermodalna, która jest jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi logistyki.
Nasza oferta transportowa to także przewozy ładunków drobnicowych z użyciem taborów plandekowych.
Ograniczenia – limity wagowe dla kontenerów w transporcie drogowym na terenie Polski*:
- dla kontenera 20 ft – maksymalna dopuszczalna waga brutto towaru / wraz z opakowaniem / 22 tony
- dla kontenera 40 ft / HC – maksymalna dopuszczalna waga brutto towaru / wraz z opakowaniem / 22 tony
- dla kontenera 20 Reefer – maksymalna dopuszczalna waga brutto towaru / wraz z opakowaniem / 22 tony
- dla kontenera 40 Reefer – maksymalna dopuszczalna waga brutto towaru / wraz z opakowaniem / 22 tony
- dla kontenera 40 HC Reefer – maksymalna dopuszczalna waga brutto towaru / wraz z opakowaniem / 22 tony
Ograniczenia – limity wagowe dla transportu plandekowego w transporcie drogowym na terenie Polski
- maksymalnie do 24 ton towaru brutto / wraz z opakowaniem /
*od poniższych zasad istnieje szereg wyjątków (np. do 150km możemy przewozić kontenery o wadze do 24t). Prosimy o kontakt w celu ustalenia szczegółów.
Apelujemy o przestrzeganie limitów wagowych w związku z zaostrzonymi kontrolami ITD – Inspektorów Transportu Drogowego, w których kontrolerzy rygorystycznie podchodzą do stosowania się do przepisów ruchu drogowego, także w kwestii nacisku towarów na oś pojazdów.
Odpowiednio załadowany kontener nie powinien przekraczać określonej wagi:
- kontener 20 ft – 22 tony towaru brutto
- kontener 40 ft – 22 tony towaru brutto
W związku z powyższą informacją, zwracamy uwagę na konieczność zastrzeżenia w/w wag w kontraktach handlowych przeznaczonych na eksport / import towarów z lub do Polski.
Niedostosowanie się do powyższych przepisów będzie skutkowało wysokimi mandatami i znacznymi sankcjami administracyjnymi, które zostaną nałożone na przewoźników, spedytorów oraz załadowców.
Ważnym przepisem jest także ten dotyczący wysyłek eksportowych w realizacji „door to door”. Należy zwracać szczególną uwagę na limity i ograniczenia wagowe przypisane dla kontenerów w krajach dostawy, ponieważ mogą się one znacznie różnić od tych obowiązujących w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej.